بلاگ

بهترین روغن موتور دیزلی کدام است؟

بهترین روغن موتور دیزلی

پیش از آنکه بخواهیم در مورد بهترین روغن موتور دیزلی صحبت کنیم لازم است در این مقاله توضیح کوتاهی در مورد موتور دیزلی دهیم. موتور دیزلی به نوعی سیستم قدرتمند گفته می شود که اغلب در وسایل نقلیه بزرگ و سنگین مورد استفاده قرار می گیرد. موتور دیزل علاوه بر وسایل نقلیه سنگین در برخی تجهیزات ثابت و کارخانه ها نیز کاربرد دارد و موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی از قدرت بیشتری برخوردار هستند.

روغن موتور دیزلی چیست؟

روغن موتور دیزلی ، روغنی است که جهت روانکاری موتور مورد استفاده قرار میگیرد و نباید با روغن موتورهای بنزینی اشتباه گرفته شود. روغن موتور دیزلی بسیار شبیه روغن موتور بنزینی است. هر دو دارای روغن پایه هستند که با افزودنی های مختلف برای تغییر ویژگی ها ترکیب شده اند. پس تفاوت روغن موتور دیزلی با بنزینی در همین افزودنی هایی است که در آن مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این موتورهای دیزلی کربن بیشتری را جذب می کنند در حالی که موتورهای بنزینی تمایل به جذب قیر و رطوبت را دارند.

با توجه به مواردی که توضیح داده شد روغن موتورهای دیزلی نسبت به روغن موتورهای بنزینی افزودنی های ضد سایش بیشتری دارند. همچنین روغن موتورهای دیزلی نسبت به روغن موتورهای بنزینی ویسکوزیته بالاتری دارند. به طور خلاصه، موتور های دیزلی چون در شرایط سخت تری قرار دارند نیاز به روغن هایی با افزودنی بیشتر دارند.

برای مشاهده محصولات ما کلیک کنید: روغن موتور دیزلی

فاکتورهای مهم برای انتخاب روغن موتور دیزلی

درجه ویسکوزیته

درجه ویسکوزیته اولین عامل مهمی است که باید به آن توجه کرد. انتخاب روغن موتور با ویسکوزیته مناسب باعث عملکرد بهتر موتور حتی در فشار بالا می شود.

قیمت 

یکی از عوامل تاثیر گذار روی انتخاب روغن موتور قیمت آن است اگر ارزان باشد ممکن است نتواند عملکرد مناسبی روی موتور شما داشته باشد و البته روغن موتورهای گران هم تضمین کننده عملکرد خوب نیستند.

قابلیت پاک سازی

شما باید مطمئن باشید که روغن دیزلی که انتخاب می کنید موتور شما را تمیز می کند.

سازگاری

همان طور که توضیح داده شد روغن موتور انواع مختلفی (دیزلی و بنرینی) دارد. هر روغن موتور با فرمولاسیون خاصی مناسب برای یک موتور خاص است. قطعا بهترین انتخاب، انتخابی است که با موتور شما سازگار باشد.

حفاظت در برابر سایش

روغنی که انتخاب می کنید باید حداکثر حفاظت را در برابر سایش انجام دهد تا طول عمر موتور شما افزایش یابد.

چند منظوره

اگر می خواهید از روغن های چند منظوره استفاده کنید مطمئن شوید که حداقل یکی از کاربردهای آن برای شما مناسب است.

عملکرد

روغن موتور با کیفیت مصرف سوخت شما را کاهش می دهد.

 

روغن موتور دیزلی چه وظیفه ای دارد؟

امروزه برای افزایش طول عمر انواع کامیون رانندگان هزینه های زیادی می کنند به همین دلیل بازار عظیمی برای روغن موتور در صنعت خودرو به وجود آمده است. موتورهای دیزلی برای نگه داری به تعمیر بیشتری نیاز دارند و انتخاب روغن موتور مناسب در حفاظت از موتور نقش به سزایی را ایفا می کند. استفاده از روغن مناسب به شما این اطمینان را می دهد که موتور خودروی شما حتی در فشار زیاد هم می تواند به خوبی کار کند.

 

بهترین روغن موتور دیزلی

اگر به دنبال بهترین روغن موتور دیزلی هستید باید توجه داشته باشید که در نظر گرفتن عوامل مختلف میتواند به شما عزیزان در انتخاب بهترین روغن موتور دیزلی کمک کند از جمله این عوامل میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

روغن موتور دیزلی اصطکاک بین قطعات موتور را کاهش می‌دهد و در نتیجه ساییدگی و آسیب‌های ناشی از گرما و اصطکاک در بین قطعات نیز به وجود نمی‌آید. اما این کیفیت کارآیی به انتخاب نوع روغن‌ موتور بستگی دارد.

روغن ماشین سنگین در انواع مختلفی وارد بازار شده است که معمولا با توجه به نوع خودرو و نوع موتور آن این روغن نیز باید تغییر کند. همچنین استفاده از روغن مناسب سبب افزایش ایمنی در رانندگی میشود.

معمولا انواع روغن‌ موتور دیزلی مناسب‌ترین‌ روغن موتور ماشین سنگین است. اما این روغن نیز خود دارای انواع مختلفی بوده و قطعا بر اساس پارامترهای مختلفی انتخاب می‌شود. پس جهت انتخاب بهترین روغن موتور دیزلی باید نکاتی را به عنوان راهنمای خرید به خاطر داشته باشید.

  • در ابتدا باید استانداردهای بهترین روغن موتور دیزلی را بررسی کنید. چرا که استانداردهای روغن روی بطری روغن درج می‌شوند و معمولا از استانداردهای API و یا رتبه‌بندی ACEA برای آن استفاده می‌کنند. استاندارد API نماد انجمن نفت آمریکا (American Petroleum Institute) جهت استفاده موتورهای بنزینی است.
  • نوع شرکت تولید بهترین روغن موتور دیزلی، یکی از مهمترین نکات قبل از خرید روغن است. زیرا هر محصول توسط شرکت‌های زیادی به تولید می‌رسد و معمولا هر شرکت روغن را با کیفیت و فرمول‌های خاصی تولید می‌کند.
  • نوع خودرو و موتور آن نیز در انتخاب نوع روغن ماشین سنگین مهم هستند. معمولا بسیاری از روغن‌ها تنها جهت استفاده برای برخی از موتورها به تولید رسیده‌اند.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *