بلاگ

روغن موتور ترانک پیستون

روغن موتور ترانک پیستون

روغن موتور ترانک پیستون جزء روانساز های دریایی محسوب میشود که امروزه توسط کمپانی های مختلف تولید و به بازار عرضه میشود. در این مقاله میخواهیم به معرفی این محصول و کاربرد آن بپردازیم.

پیستون چیست؟

پیستون یک دیسک مکانیکی رفت و برگشتی است که در داخل محفظه تراکم موتور به سمت جلو و عقب حرکت می کند. حرکت خود را از طریق یک شاتون به میل لنگ منتقل می کند.

 

ویژگی های پیستون

  • پیستون موتور باید قابلیت اطمینان و انعطاف پذیری بالایی داشته باشد
  • قابلیت تحمل نیروی انفجاری، فشار بالا و دمای مخلوط هوا و سوخت محترق شده در محفظه تراکم را دارد.
  • باید قابلیت تحمل اثرات نوسان بار را داشته باشد.
  • باید سبک باشد. پیستون سبک وزن به کاهش اینرسی ناشی از جرم رفت و برگشتی آن کمک می کند.
  • پیستون موتور شما باید بدون صدا کار کند.
  • باید از نظر مکانیکی قوی باشد.

 

اما اگر بخواهیم در مورد ترانک پیستون توضیح دهیم باید بگوییم که، موتور ترانک پیستون بر خلاف موتورهای سرعت پایین دریایی دو زمانه فقط به یک نوع روغن موتور دریایی احتیاج دارند زیرا دارای یک مخزن مشترک برای محفظه میل لنگ و سیلندر هستند.

امروزه به دلیل استفاده از سوخت هایی با درصد کل مواد آسفالتی بالا و مشکلات آن روغن های ترانک پیستون تغییرات زیادی داشته اند.

پیستون های ترانک قطر زیادی دارند. این نوع پیستون ها با عملکرد دوگانه هستند (یعنی می تواند هم به عنوان یک کراس هد استوانه ای و هم به عنوان پیستون کار کند).

پیستون ترانک رایج ترین نوع پیستون برای موتورهای احتراق داخلی رفت و برگشتی است. هم در موتورهای دیزلی و هم در موتورهای بنزینی به کار می روند، اما موتورهای پرسرعت اکنون پیستون های سبک تری دارند.

روغن های مصرفی در موتور های ترانک پیستون معمولا دارای گرانروی SAE 40 هستند. عدد قلیایی کل این روغن ها بسته به میزان گوگرد سوخت مصرفی بین 12 تا 55 است.

یکی از ویژگی ‌های این پیستون‌ ها، مخصوصا برای موتورهای احتراق داخلی این است که علاوه بر رینگ روغن بین تاج پیستون و گژن پین، دارای یک شیار رینگ روغن در زیر گژن پین هستند.

 

خرید روغن موتور ترانک پیستون

اگر به دنبال روغن موتور ترانک پیستون هستید، شرکت تامین روانکار آبانگان از جمله تامین کننده های انواع روانساز دریایی در تهران است که میتوانید محصولات مورد نیاز خود را به راحتی از طریق این مجموعه تهیه کنید.

مشاهده محصولات: کلیک کنید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *