بلاگ

گریس ضد آب دریایی

گریس ضد آب دریایی

گاهی اوقات نیاز است تا در مکان های پر آب و مرطوب از گریس استفاده شود و همانطور که میدانید یکی از این مکان ها دریا و زیر آب است که اهمیت بسیار زیادی دارد و برای انواع ناوگان های دریایی و کشتی ها مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله میخواهیم شما را با گریس ضد آب دریایی آشنا کنیم.

 

گریس ضد آب دریایی چیست؟

همانطور که در مقالات گذشته توضیح داده شد گریس ها ماده ای روغنی هستند و جزء روانکارهای بسیار مهم و ویژه محسوب می شوند که مصرف بسیار بالایی دارند. گریس ها موادی غلیظ هستند که غلظت بالای آنها روغن مشتق شده نفت است.

گریس های ضد آب یا دریایی برای مراقبت از تجهیزات و ماشین آلات در برابر زنگ زدگی و کاهش کارایی استفاده می شوند و کاربرد زیادی در این زمینه دارند.

برای مشاهده گریس ضد آب دریایی کلیک کنید.

گریس ضد آب دریایی

ویژگی‌های گریس ضد آب دریایی

همانطور که از نام این گریس ها مشخص است، علیرغم وجود آب، به صورت محکم و سفت در جایِ استفاده شده باقی می‌مانند. علاوه بر این، زنگ زدگی و خوردگی نیز متوجه قطعاتی که از این گریس استفاده می‌کنند نخواهد شد. به بیان ساده‌تر، گریس ضد آب برای روان کردن یاتاقان‌ها و بخش‌های متحرک که در معرض رطوبت قرار دارند علمکرد بالایی از خود نشان می‌دهد. گریس‌های معمولی در صورت برخورد با آب، کارایی مطلوب خود را از دست می‌دهند و ممکن خوردندگی و زنگ زدگی در پی داشته باشند.

گریس‌های مقاوم در برابر آب، پایه لیتیوم دارند و همین ماده باعث ضد آب بودن آن‌ها می‌شود. دمایی که گریس‌ها می‌توانند تحمل کنند تا حدود ۲۸۰ درجه سانتی‌گراد است. علاوه بر مکان‌های مرطوب، لوازم مزرعه و ساختمانی که در معرض انواع مختلف عنصرها هستند نیز، می‌توانند از گریس های مقاوم در برابر آب استفاده کنند.

تحمل فشار بالا

گریس ضد آب، تحمل فشار بالا بدون گاز در آب را دارد. در حقیقت، این گریس، مولکول‌های آب را احاطه کرده و مانند خمیر درست می‌کند. با استفاده از این گریس حتی اگر نشتی آب وجود داشته باشد، همچنان به عنوان روان کننده خوب عمل می‌کند. در حقیقت، گریس‌ مقاوم در برابر آب، به منظور خرید زمان برای برگشت به بندر است تا تعمیرات جزئی بر روی آب انجام شده و ادامه توجهات بر روی زمین لحاظ شود. این گریس، بدون شستشو برای فشار پاشش دارد.

گریس‌های سیلیکونی

علاوه بر این، استفاده از این گریس‌ها در دماهای پایین برای موتورهای دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و سبک‌تر و خنک‌تر از موتور خودرو کار می‌کند. یکی از انواع گریس های مقاوم در برابر آب، گریس سیلیکونی است و برای روان‌کاری قطعات غیر متحرک استفاده می‌شود. محافظت از واشر و مهر و موم برای مدت زمان طولانی با استفاده گریس‌های سیلیکونی امکان‌پذیر است. در مصارف سنگین که نیاز به استفاده از گریس در دماهای بالا احساس می‌شود، گریس‌های ضد آب بهترین کارایی را از خود نشان می‌دهند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *