بلاگ

تفاوت گریس نسوز و معمولی

تفاوت گریس نسوز و معمولی

همانطور که می دانید امروزه گریس ها در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند و دارای انواع مختلفی هستند حال در این مقاله می خواهیم به مقایسه تفاوت گریس نسوز و معمولی بپردازیم.

گریس نسوز در برابر حرارت مقاوم است و این ویژگی باعث می شود تا سیستم های عملیاتی در دستگاه های بسیار گرم کار کنند. روان کننده‌های مقاوم در برابر حرارت اصطکاک را کاهش داده و در برابر سایش در دماهای بسیار بالا از قطعات محافظت می‌کنند و در برابر بارهای ضربه‌ای سنگین مقاوم هستند. عمر دستگاه‌های خود را افزایش دهید و با استفاده از گریس مقاوم در برابر حرارت، از قطعات در دمای بالا محافظت کنید. بنابراین در هزینه‌های تعویض، تعمیر و نگهداری به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی خواهید کرد. گریس مقاوم در برابر حرارت، بهینه‌ترین عملکرد را در شرایط بحرانی دارند.

بیشتر بخوانید: انواع گریس نسوز

گریس معمولی، یک ماده روان کننده غلیظ و روغنی است که از روغن مشتق شده از نفت یا روغن مصنوعی تشکیل شده است. گریس معمولی به طور کلی از یک صابون امولسیون شده با روغن معدنی یا گیاهی تشکیل شده است. ویژگی مشترک گریس‌های معمولی این است که دارای ویسکوزیته اولیه بالایی هستند که با اعمال برش، افت می‌کند تا اثر یک یاتاقان روغن‌کاری شده با ویسکوزیته تقریباً مشابه روغن پایه استفاده شده در گریس ایجاد شود.

تفاوت گریس نسوز و معمولی

در واقع گریس یک روان‌کننده جامد یا نیمه جامد است که به عنوان عامل پراکنش مواد غلیظ کننده در یک روان‌کننده مایع درست می‌شود. با استفاده از گریس نسوز به طور کلی، قطعات ماشین تا حد امکان دوام می‌آورند. مواد ویژه موجود در گریس نسوز، اثربخشی کلی تجهیزات (OEE) در ماشین‌ها را افزایش می‌دهد: فرمولاسیون مقاومت در برابر حرارت در گریس‌ها، خرابی‌ها و تلفات سیستم را کاهش می‌دهد و عملکرد مفید ماشین‌ها را به حداکثر می‌رساند.

گریس‌های معمولی و استاندارد حتی ممکن است به راحتی در معرض دمای بالا (~ ۲۴۰ درجه سانتی‌گراد) تخریب شوند. به منظور اطمینان از ویژگی‌های عملکردی گریس‌ها در هنگام حذف تنش، اغلب لازم است از فناوری پایه تخصصی برای دماهای بسیار بالا استفاده شود.

گریس‌های نسوز ویژه برای دمای بالا، به ویژه برای روانکاری عناصری مانند: بلبرینگ‌های غلتکی که در شرایط سخت کار می‌کنند مناسب هستند؛ مانند بلبرینگ‌های آسیاب نورد. بنابراین در نظر گرفتن خواص روانکاری گریس در هنگام قرار دادن در معرض دما یا فشار بالا در یک سیستم بسیار مهم است.

گریس نسوز گریس معمولی
دما های بالا

کارکرد در شرایط عملیاتی با حرارت بالا

در مقابل حرارت زیاد دچار تخریب و تغییرات نمی شود.

دما های پایین

کارکرد در شرایط عملیاتی با حرارت پایین

در مقابل حرارت های بالا تخریب می شود.

 

مزایای گریس نسوز نسبت به گریس معمولی

مزایای گریس نسوز نسبت به گریس معمولی شامل موارد زیر میشود:

  • محافظت عالی در برابر سایش در دماهای شدید
  • عملکرد فوق‌العاده سیستم در دماهای بالا
  • افزایش طول عمر و فواصل روانکاری
  • مقاومت در برابر آب و اکثر مواد شیمیایی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “تفاوت گریس نسوز و معمولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *