بلاگ

عوارض روغن موتور تقلبی

عوارض روغن موتور تقلبی

این روزها با توجه به افزایش تعداد وسایل نقلیه و کاربرد فراوان روغن موتور افراد سودجویی هستند که اقدام به تولید و یا فروش روغن موتور نقلبی و یا بی کیفیت می کنند. حال در این مقاله می خواهیم در مورد عوارض روغن موتور تقلبی با شما عزیزان صحبت کنیم. تولید تمامی روانسازهای صنعتی باید طبق اصول و استانداردهای خاص مربوط به آن محصول باشد. حال اگر از روغن موتور تقلبی استفاده شود این محصول خاصیت و ویژگی کافی برای انجام وظایف مکلف را نداشته و می تواند صدمات و آسیب های فراوانی را در موتور و قطعات خودرو ایجاد کند و هزینه های قابل توجهی برای صاحبان خود بتراشد. برای تشخیص اصل و تقلبی بودن روغن موتور میتوانید به مقاله نحوه تشخیص روغن موتور اصل از تقلبی مراجعه نمایید.

عوارض روغن موتور تقلبی

جلوگیری از داغ شدن موتور را ندارند؛ و استفاده از آن‌ها بعضاً آسیب‌های جدی به موتور و قطعات خودرو وارد می‌کند. که در ادامه برخی از مهم‌ترین و شایع‌ترین عوارض روغن‌ موتور تقلبی را مرور می‌کنیم.

کاهش راندمان موتور خودرو

اساسی‌ترین وظیفه‌ی روغن‌موتور، روان‌کاری و کاهش سایش و اصطکاک میان قطعات در حال حرکت بوده که این موضوع سبب کاهش انرژی اتلافی و افزایش راندمان موتور خودرو می‌شود اما هنگامی‌که از روغن‌موتور تقلبی استفاده شود، به‌سرعت عوارض و تغییرات منفی در عملکرد خودرو قابل مشاهده خواهند بود.

روغن سوزی بیش از حد

این مشکل معمولا زمانی ایجاد می‌شود که روغن‌موتور تقلبی و بی‌کیفیت در خودرو استفاده شده و سوخت خودرو با آن ترکیب می‌شود و در نتیجه‌ی این اتفاق، نوعی حرارت شدید در خودرو ایجاد می‌گردد که باعث سوختن روغن و داغ شدن بیش از حد موتور خواهد شد. در این شرایط استهلاک بالا رفته و بسیاری از قطعات موتور عملکرد صحیح خود را از دست خواهند داد. البته روغن سوزی همیشه، ناشی از روغن‌موتور تقلبی نیست و در برخی اوقات وجود مشکل دیگری در موتور خودرو، سبب آن می‌شود.

پوسیدن قطعات موتور

تمامی قطعات موتور از جنس فلز هستند که درصورت عدم وجود شرایط مناسب به سادگی پوسیده می‌شوند. به‌خصوص هنگامی‌که هیچ افزودنی‌ جهت جلوگیری از پوسیدگی، در روغن‌موتور موجود نباشد. یکی دیگر از عوارض روغن‌موتور تقلبی، نیز همین موضوع است که به‌علت نداشتن افزودنی‌های ضدزنگ، به‌مرور زمان سبب پوسیده شدن قطعات فلزی موتور خواهد شد.

استهلاک سریع قطعات موتور

یکی از کاربردهای اصلی روغن‌موتور جلوگیری از اصطکاک زیاد و سایش قطعات موتور است. همان‌گونه که می‌دانید موتور خودرو از قطعات بسیاری تشکیل شده است که در هنگام کار موتور، به‌شکل متناوب بر روی یکدیگر در حال حرکت هستند. از آن‌جایی‌که جنس اکثر این قطعات از فولاد بوده، این نوع حرکت های تکراری، موجب ایجاد ترک و ساییدگی و استهلاک بالای آن‌ها خواهد شد. وظیفه‌ی اصلی روغن‌موتور نیز همین است که با خاصیت روان‌کنندگی خود موجب کاهش

پرشدن منافذ موتور از آلایندگی‌ها

روغن‌موتور تقلبی معمولا آلودگی‌هایی دارد و ضمن اینکه قادر به جلوگیری مفید سایش قطعات موتوری نیست و ذرات و براده‌های فلزی حاصل از سایش قطعات به آن اضافه می‌شوند و به این ترتیب، شاهد پر شدن منافذ موتور از انواع ذرات و آلودگی‌ها خواهیم بود که بعضاً مشکلات بزرگی را برای صاحب خودرو ایجاد می‌کنند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *