بلاگ

کاربرد گریس شل (Shell)

کاربرد گریس شل

کاربرد گریس شل (Shell) چیست؟ با پیشرفت روز افزون جهان و انقلاب صنعتی، تمام کسب و کارها ماشینی شدن و افسار کارها از ماشینی شدن و افسار کارها از دست انسان به دست ماشین آلات صنعتی افتاد. اما باید توجه داشته باشید که تهیه و تولید این ابزارها کار بسیار دشوار و پر هزینه ای است از همین رو مراقبت و نگهداری از آنها امر بسیار مهم و حیاتی است و بسیاری از صنعتگران برای پیشبرد این رویا که از همان دستگاه های موجود بیشترین کارایی را دریافت کنند شروع به تولید انواع و اقسام  روانکار های صنعتی کردند، در ابتدا روغن های صنعتی با پایه معدنی صرفا برای روانکاری قطعات و ماشین آلات تولید شدند، و رفته رفته این تولیدات پیشرفته تر شد تا در آخر، روغن ها و گریس های امروزی به عنوان اصلی ترین روانکار های صنعتی تولید شدند.

برای روانکاری و خنک سازی دستگاه های که در فشار دمایی بالا کار میکنند روغن صنعتی انتخاب مناسبی است چرا که این روانساز، برای روان کنندگی و خنک سازی همزمان انواع و اقسام ابزار آلات و ماشین های صنایع مختلف به وجود آمده است. گریس یکی دیگر از روانکار های صنعتی است که به علت کاربرد فوق العاده ای که دارد و قیمت مقرون به صرفه توانسته به خوبی جایگاه خود را در صنعت تثبیت نماید.

گریس shell نیز مانند دیگر گریس ها از ادغام روغن پایه صنعتی با مواد افزاینده و غلظت دهنده  ها تولید می شود که در این بین ماده ی غلیظ کننده ای که در این گریس به کار میرود، میتواند از انواع صابون های فلزی اعم از، لیتیوم، کلسیم، سدیم و.. باشد که تقسیم بندی این گریس بسته به همین پایه های صنعتی است. گریس های تولیدی برند shell دارای بازدهی بسیار بالایی هستند و در بالاترین سطح کیفیت و طبق استانداردهای جهانی تولید میشوند که همین امر هیچ زیانی را متوجه ابزار و وسایلی که از این نوع گریس بهره می برند، نمی‌کند.

تمامی محصولاتی که توسط  کمپانی شل تولید شده آن. دارای کد های مخصوص به خود هستند که در تناسب با نوع قطعه و دستگاه هایی که از آن استفاده می کنند ساخته میشوند.

قیمت خرید گریس شل بسته به موادی که در آن استفاده شده اند و مقداری که می‌خرید متغیر است اما به صورت کلی گریس های  این برند دارای قیمتی بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی هستند و در رابطه با قیمت آنها هیچ نگرانی وجود ندارد.

 

ویژگی ها و کاربرد گریس شل (Shell)

به صورت کلی گریس شل در صنعت شامل کاربردهای فراوانی است و محدود به  صنعتی خاص نیست و استفاده از آن در صنعت های مختلف امکان پذیر است. به عنوان مثال هر صنعتی که برای روانکاری ماشین آلات صنعتی دسترسی سختی دارد، میتواند از این نوع گریس استفاده نماید. همانطور که میدانید گریس ها نسبت به روغن از ماندگاری بیشتری برخوردارند که همین امر سبب میشود استفاده از آنها در صنعت تعداد دفعات کمتری را نسبت به روغن شامل شوند.

اما مهم ترین و اصلی ترین مزیت گریس شل رقیق و غلیظ بودن آن است، به تعبیر راحت تر گریس شل حالت جامد و نیمه جامد دارد که همین ویژگی باعث میشود به علت ویسکوزیته بالا هنگام استفاده در قطعات مختلف سر ریز نشود و بر خلاف روغن که ویسکوزیته ی پایینی دارد و  هنگام استفاده به بیرون درز میکند،  در بخش های مختلف به بیرون پخش نشود و در نتیجه روانکاری بلند مدتی به دستگاه های صنعتی می‌بخشد.

گریس شل مزیت دیگری که دارد از نقطه قطره شدن بالایی برخوردار است و از قطعات در برابر خوردگی، زنگ زدگی، اکسایش، سایش و.. محافظت میکند.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *