بلاگ

خرید روغن کمپرسور باد

خرید روغن کمپرسور باد

کمپرسورهای باد جزء نجهیزاتی هستند که اطراف ما بسیار به کار برده می شوند، این کمپرسورها همانند دیگر تجهیزات دارای انواع متفاوتی هستند. کمپرسور باد وسیله ای که هوا را محبوس و فشرده می کند و این امکان را برای شما فراهم می کند که از خروجی دستگاه فشار مورد نیاز خود را داشته باشد. مکانیزم کمپرسور به این صورت است که مقدار زیادی از برق به گرما تبدیل می شود و روغن موجود در کمپرسور با جذب گرما و انتقال این گرما به بیرون باعث کاهش دما و افزایش طول عمر دستگاه می شود . وجود روغن کمپرسور هوا در مکانیزیم داخلی دستگاه همانند یکی از اجزای مهم است. با توجه به اهمیت هایی که روغن کمپرسور باد در عملکرد این تجهیز دارند خرید روغن کمپرسور باد با کیفیت از جمله دغدغه های بسیاری از افراد است. به طور کلی کمپرسورهای باد به 5 دسته تقسیم می شوند که شامل موارد زیر می شود.

انواع کمپرسور باد

دینامیکی

نام دیگر این کمپرسورها جابه جایی غیر مثبت است. در داخل آن ها از یک پروانه که تیغه دارد برای ورود هوا به داخل دستگاه استفاده می شود. حرکت پره ها موجب افزایش فشار هوا در زمان کوتاه تری می شود و می توان با سرعت بالاتری به حجم هوای بالاتری رسید.

کمپرسور جابه جایی مثبت

یک حجم مشخصی از هوا وارد دستگاه می شود و به خاطر وجود پیستون، میل لنگ و سیلندر می توان حجم هوای وارد شده را کاهش و فشار را افزایش داد. این کمپرسورها به دو دسته رفت و برگشتی (پیستونی) و دوار تقسیم بندی می شوند.

کمپرسور اسکرو

مکانیزم فشرده سازی این کمپرسور با سایر پمب باد ها متفاوت ها است. در این کمپرسور با استفاده از حرکت دورانی دو رزوه نر و ماده که در جهت مخالف هم حرکت می کنند فشار و دما بالا می رود. از این کمپرسور درکارهای صنعتی بزرگ استفاده می شود. یکی از مزیت های این کمپرسور این است که مدت زمان بیشتری می توان از این کمپرسور استفاده کرد.

کمپرسور های بی صدا

در این کمپرسور ها از موتور القایی فاقد صدا بهره گرفته می شود و انواع آن در دو نوع یخچالی و غیر روغنی در بازار عرضه می شوند. از این کمپرسور ها بیشتر در مراکز درمانی استفاده می شود.

کمپرسورهای روغنی

کمپرسور ها تنوع و دسته بندی های متفاوتی دارند. در بسیاری از آن ها باید از روغن استفاده کرد و تعدادی نیز به روغن نیاز ندارند. روغن می تواند به عنوان یک خنک کننده استفاده شود. کمپرسورهای یخچالی تیغه ای، روتاری، مارپیچی و پیستونی جز کمپرسورهای روغنی هستند.

 

روغن کمپرسور باد

همه کمپرسور ها به روغن نیاز ندارند. اما اگر کمپرسور روغنی تهیه کنید باید از یک روغن استاندارد استفاده کنید. البته بسیاری از کمپرسورهای غیر روغنی نیز برای برای روان شدن گیربکس باید هر چند وقت یک بار روغنکاری شوند.

 

انواع روغن های کمپرسور باد

روغن های کمپرسور باد عمدتا به دو دسته روغن های طبیعی و مصنوعی طبقه بندی می شوند.

روغن های طبیعی

این روغن ها بر پایه مواد معدنی تولید می شوند و قیمت کمتری نسب به روغن های مصنوعی دارند اما چون طول عمر کوتاه تری نسبت به روغن های مصنوعی دارند، باید سریع تر تعویض شوند.

به دلیل بیشتر بودن مواد معدنی داخل روغن های طبیعی زودتر از روغن های مصنوعی بخار می شوند و در صورت استفاده ازآن ها باید تعداد بار بیشتری فیلتر روغن را تعویض کنید توصیه می شود از روغن های طبیعی برای کمپرسورهای خانگی استفاده شود.

روغن مصنوعی

روغن های مصنوعی بسیار پرکاربرد تر هستند این روغن ها بر پایه مواد مصنوعی ومشتقات نفتی ساخته می شوند و نسبت به روغن های طبیعی عمر بیشتری دارند.

از آنجایی که روغن های مصنوعی مقاومت بیشتری برای بخار شدن نسبت به روغن های طبیعی دارند کمتر با هوای داخل دستگاه ترکیب می شوند و گرمای بیشتری را می توانند جذب کنند.

 

نکات مهم هنگام خرید روغن کمپرسور باد

برای اینکه بتوانید بهترین روغن مناسب کمپرسور باد را تهیه کنید که متناسب با دستگاهتان باشد باید به موارد زیر توجه کنید.

فشار بخار روغن

فشار بخار نشان دهنده میزان فراریت روغن است که وقتی مقدار آن زیاد باشد می توان روغن را در دمای کمتری جوش آورد.

نقطه ریزش روغن کمپرسور

این ویژگی سیالیت روغن را مشخص می کند و اگر برای مثال دما سه درجه سردتر شود بعد از ۵ ثانیه دیگر جابه جا نمی شود.

توجه به ویسکوزیته یا گرانروی

این مولفه بسیار مهم است زیرا به معنی مقاومت مایعات در برابر جاری شدن است. به طور مثال آب و عسل گرانروی متفاوتی دارند و این مولفه تابع دما است که توجه به ویسکوزیته در روغن کمپرسور یعنی بررسی کنید میزان تغییرات گرانروی نسبت به تغییرات دما چگونه است.

امکان استفاده از افزودنی در صورت نیاز

باید روغنی را تهیه کنید که اگر در اثر بالا بودن دما و وجود ذرات معلق هوا، روغن کف کرد، با اضافه کردن آن افزودنی قابل جبران باشد.

نقطه و دمای احتراق روغن مناسب کمپرسور باد

 

این امکان وجود دارد هر روغنی در اثر گرما یک سری تغییرات شیمیایی داشته باشد و به صورت خودکار آتش بگیرد. به همین خاطر باید دما و نقطه احتراق روغن را بررسی کنیم تا میزان گرمایی که قرار است تولید شود بیشتر باشد.

 

تعویض روغن کمپرسور باد

از اصلی ترین موارد در رابطه با روغن کمپرسور باد، مرحله تعویض کردن آن می باشد که بسیار حائز اهمیت است و نیاز به توجه و دقت زیادی دارد. به این ترتیب بهتر است بدانید که روغن به فرسایش حساس می باشد و به راحتی می تواند به روی اجزای مختلف کمپرسور هوا تاثیرگذار باشد. پس روغن با گذشت زمان، می تواند ویسکوزیته خود را به راحتی از دست بدهد و به این صورت ارزش کارایی روغن از بین می رود. همچنین روغن ضخیم شده و قادر نیست به صورت مساوی در بین اجزا در دستگاه کمپرسور تقسیم و توزیع شود.

به همین منظور باید برای تعویض کردن آن اقدام کرد. برای آن که بتوانید روغن دستگاه را تعویض کنید، باید ابتدا دستگاه را روشن کنید تا روغن مقداری گرم، روان و نرم شود. به این صورت به راحتی می توان برای تخلیه کردن آن اقدام کرد. سپس درپوش مخزن را برداشته و پیچ قسمت تخلیه را باز کنید. در این صورت روغن را به صورت کامل به بیرون تخلیه کرده و آن را با روغن جدید جایگزین کنید. به این ترتیب با دقت می توان به راحتی برای تعویض روغن اقدام کرد.

در این بخش بهتر است بدانید که باید در زمان درست برای تعویض کردن روغن دستگاه اقدام کنید. شاید برخی از افراد نتوانند تشخیص دهند که زمان درست برای انجام این کار چه زمانی است. بنابراین بهتر است بدانید که هر چیزی که با موتور کار می کند، به روغن برای روانکاری احتیاج دارد. بنابراین با گذشت زمان، کیفیت و ویسکوزیته روغن کاهش پیدا می کند. همچنین می توان گفت که عوامل تاثیرگذاری ماند گرد و غبار می توانند باعث فرسایش رینگ ها و پایین آمدن کیفیت روغن شوند. پس این باعث می شود تا حالت سایندگی به قطعات بدهد. در این زمان باید برای تعویض کردن روغن هر چه سریع تر اقدام کنید تا عملکرد دستگاه مختل نشود.

 

در صورت تمایل جهت خرید روغن کمپرسور باد میتوانید از محصولات ما در فروشگاه اینترنتی تامین روانکار آبانگان دیدن کنید.

مشاهده انواع روغن کمپرسور باد

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *