بلاگ

روغن دنده صنعتی ایرانول

روغن دنده صنعتی ایرانول

روغن دنده صنعتی ایرانول نیز یکی دیگر از روانکارهای صنعتی ایرانی با کیفیت است که برای بسیاری از تجهیزات مورد استفاده قرار میگیرد. همانطور که می دانید یکی از مهم ترین و کاربردی ترین روغن های مورد استفاده در تجهیزات صنعتی، روغن دنده یا روغن گیربکس است که به آن واسکازین نیز گفته می شود. واسکازین کلمه ای روسی است که معادل روغن دنده می باشد و برای روانکاری دنده ها در جعبه خودروها و برای گیربکس های صنعتی استفاده می شود. وظیفه اصلی روغن دنده، روانکاری چرخ دنده ها در گیربکس های دستی و اتومات است و این روغن توانایی انتقال قدرت و خاصیت خنک کنندگی دارد. روغن دنده ها با توجه به ویسکوزیته و سطح کیفیتشان دست بندی می شوند.

روغن دنده های صنعتی به دو دسته روغن های معدنی و سنتزی تقسیم میشوند که هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند. اگر بخواهیم به صورت خلاصه در مورد آنها توضیح دهیم باید بگوییم که:

روغن‌های دنده معدنی: این روغن‌ها از منابع نفتی استخراج می‌شوند و به عنوان پایه در تولید روغن‌های دنده صنعتی استفاده می‌شوند.

روغن‌های دنده سنتزی: این نوع روغن‌ها از مواد شیمیایی ترکیب شده ساخته می‌شوند و معمولاً ویژگی‌های بهتری نسبت به روغن‌های معدنی دارند. آنها ممکن است در شرایطی که نیاز به خصوصیات خاصی دارند، مورد استفاده قرار گیرند.

 

بیشتر بخوانید: بهترین روغن دنده صنعتی چیست؟

 

روغن دنده صنعتی ایرانول

روغن دنده صنعتی ایرانول توسط شرکت نفت ایرانول تولید میشود و یکی دیگر از نام‌های آشنا در زمینه روغن‌های خودرویی و صنعتی می‌باشد. روغن دنده صنعتی ایرانول IG جزو یکی از معتبر‌ترین روغن‌های دنده صنعتی در کشور می‌باشد. روغن دنده ایرانول  با استفاده از روغن پایه مرغوب حاصل از پالایش برشی از نفت خام و مواد افزودنی ویژه تولید گردیده است. طیف وسیعی از روغن دنده های صنعتی ، ترکیبی از روغن های معدنی با کیفیت بالا و مواد افزودنی فشار شدید (EP) ، برای استفاده در سیستم های دنده صنعتی از خار ، مارپیچ و مورب مارپیچ و مستقیم روغن دنده های صنعتی قابلیت حمل بار بالایی دارند و عملکرد دنده “تمیز” را در شرایط دمای بالا و اکسیداسیون تضمین می کنند. بعلاوه این گریدها محافظت شدیدی در برابر سایش ، اکسیداسیون ، کف ، زنگ زدگی و خوردگی ایجاد می کنند. در صورت تمایل جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع روغن دنده های ایرانول میتوانید به فروشگاه تامین روانکار آبانگان مراجعه نمونده و با این محصولات آشنا شوید.

برای مشاهده انواع روغن دنده صنعتی ایرانول کلیک کنید.

روغن دنده صنعتی ایرانول

ویژگی های روغن دنده صنعتی ایرانول

با توجه به موارد ذکر شده می توان گفت که روغن دنده ویژگی های زیر را دارا می باشد.

  • توانایی کنترل رسوبات درسیستم و تشکیل لجن
  • بهبود دهنده گرانروی
  • جلوگیری از زنگ زدگی
  • خاصیت ضد اکسیداسیون
  • خاصیت آلودگی زدایی از روغن
  • چسبیدن به سطوح چرخ دنده های در تماس داخل گیربکس
  • کاهنده اصطکاک بین اجزائ سیستم
  • بهبود دهنده گرانروی و تغییر ویسکوزیته به اندازه مناسب در گرما و سرما
  • خاصیت ضد خوردگی

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *