بلاگ

گریس صنعتی و انواع آن

گریس صنعتی و انواع آن

آیا به دنبال خرید گریس صنعتی از یک شرکت معتبر هستید؟ شرکت تامین روانکار آبانگان یکی از شرکت های تامین کننده انواع روغن و گریس صنعتی در تهران است که به دلیل تنوع و کیفیت بالای محصولات جزء بهترین شرکت های فعال در این زمینه محسوب میشود. اگر به دنبال خرید گریس هستید پیشنهاد می کنیم قبل از خرید این مقاله را تا انتها بخوانید تا به طور کامل با گریس صنعتی و هر آنچه لازم است در مورد آن بدانید آشنا شوید.

 

گریس صنعتی چیست؟

گریس صنعتی یک ماده روغنی است که جهت کاهش اصطکاک و سایر عملکردهای لوازم و ماشین آلات صنعتی استفاده می شود. این ماده از یک پایه معدنی و مواد افزودنی تشکیل شده است که به آن خصوصیات خاصی می دهند. این ماده از سه مولفه تشکیل می شود که شامل روغن پایه، مواد افزودنی و صابون یا غلیظ کننده است که در ساختار گریس ها تاثیر فوق العاده ای می گذارد. گریس یک ماده روانکاری پر مصرف می باشد و برای اینکه بتواند به قطعات متحرک بچسبد و یا در اثر نیروی جاذبه یا فشار کارکرد از قطعه جدا نشود، در ساختار آن از پر کننده استفاده می شود.

 

انواع گریس صنعتی

بطور کلی گریس‌ها را می‌توان بر اساس نوع روغن بکار رفته در آنها به دسته بندی های زیر تقسیم کرد.

گریس کلسیم

این محصولات جزو اولین گریس‌های صنعتی بودند. امروزه شاهد هستیم گریس‌های اولیه پایه کلسیم که به روش سرد تولید می‌شدند دیگر تولید نمی‌شود. معمولا به جای این محصولات امروزه گریس‌های پیچیده‌تر کلسیم کمپلکس که پخت گرم دارند به بازار عرضه می‌شوند. گریس های کلسیم کمپلکس جزو محصولات پرمصرف در صنعت به شمار می‌آیند. این محصولات قیمت مناسب‌تری دارند. همچنین ویژگی ضد آب بودن آن‌ها بسیار این محصولات را پر متقاضی کرده است.

گریس سدیم

این محصولات بعد از گریس‌ های کلسیم به بازار عرضه شده‌اند. می‌توان گفت این نوع جزو محصولات ارزان قیمت بازار البته باکیفیت روان کاری خوب به حساب می‌آیند. البته در کنار تمام ویژگی‌های خوب این محصولات نقطه ضعفی نیز دارند. ضد آب نبودن روانکارهای سدیم مهمترین نقطه ضعف آن‌ها است.

گریس لیتیوم

 

عرضه این گریس از زمان جنگ جهانی دوم به بازارهای جهانی شروع شد. این محصول ویژگی‌های فوق العاده ای دارد. همین امر سبب شد فروش بی‌نظیری در کشورهای پیشرفته داشته باشد. در واقع می‌توان گفت گریس لیتیوم یک انقلاب بزرگ در صنعت روانکاری و گریس‌‌های صنعتی به حساب می‌آید. این محصول از خرابی بسیاری از دستگاه‌ها و ماشین آلات صنعتی به حد چشمگیری جلوگیری می‌کند.
از جمله ویژگی‌های قابل توجه این محصول می‌توان به این مورد اشاره کرد که مقاومت بسیاری در برابر نفوذ آب دارد. همچنین شما در دماهای بالا لازم نیست نگرانی بابت تحمل و مقاومت این گریس داشته باشید. همین عوامل سبب شده این محصول به عنوان یک روانکار چند منظوره شناخته شود.

گریس آلومینیوم

حتماً شما نیز با شنیدن اسم این محصول متوجه شده‌اید که این گریس بر پایه فلزات است. می‌توان گفت این محصول در میان گریس‌ها کیفیت بسیار بالایی دارد. خالص بودن و کیفیت بالای آن سبب شده شرکت‌های سازنده گریس آلومینیوم فروش ویژه و چشمگیری داشته باشد. البته اگر از لحاظ قیمت بخواهیم این محصول را بررسی کنیم قیمت بیشتری به نسبت سایر روانکارهای صنعتی دارد.‌ اما عملکرد این محصول به حدی خوب است که می‌توان قیمت آن را به طور کامل نادیده گرفت.

گریس پلی اوره

با اینکه این نوع محصولات پایه غیرفلزی دارند اما متقاضیان فراوانی در سطح جهانی خواهان این محصول هستند. از جمله ویژگی‌های این محصول می‌توان به کیفیت بالای آن، چند منظوره بودن اشاره کرد. البته این محصول دارای صابون غیرفلزی است همین امر سبب شده ضد آب باشد و تحمل دمای پایین و دمای بالا را داشته باشد.

 

نکات لازم در خرید گریس های صنعتی

در هنگام خرید هر محصولی باید نکاتی را بدانیمفروانکارها نیز از این قائده مستثنی نیستند. هنگام خرید روانکارها باید نکاتی را مد نظر داشته باشید تا بتوانید خرید به صرفه و مناسبی انجام دهید. حتما به نکاتی که بیان می‌کنیم دقت ویژه داشته باشید.
• رنگ محصول
• طول عمر محصول
• مقاومت در برابر شسته شدن
• قابلیت پمپاژ محصول
• بیشترین و کمترین دمای مجاز حرارتی
• پایداری فشار حرارتی
• نقطه قطره‌ای شدن که نشان دهنده پایداری حرارتی گریس است.

 

کاربرد گریس صنعتی

1- تعداد دفعات روانکاری با گریس در مقایسه با روغن کمتر بوده و این امر باعث کاهش هزینه و تعمیرات می شود. این مسئله در شرایطی که دسترسی به ماشین آلات سخت باشد یک مزیت محسوب می شود مانند موتورهای نصب شده بر روی سقف ها، خطوط محرکه، بلبرینگ های غیرقابل دسترس و نظایر آن.
2- گریس به عنوان یک مانع برای ورود گرد و خاک و یا خروج برخی مواد از ماشین آلات عمل می کند.
3- روانکاری با گریس در آب بندی قطعات و کاربرد کاسه نمدها و نظایر آن با هزینه کمتری انجام می شود. کاسه نمدهای آب بندی شده به وسیله روغن به دلیل تولید اصطکاک بیشتر با قطعات، نیروی بیشتری را به هدر می دهند.
4- در مقایسه با روغن، گریس برای مدت بیشتری روانکاری را ادامه می دهد. برخی گریس ها طوری ساخته شده اند که به صورت آب بندی در قطعه باقی مانده و طول عمر آن با قطعه یکی است.
5- زمانی که از قطعه ای استفاده نشود و روانکار آن خارج شود، برای پیشگیری از زنگ زدگی قطعه، از گریس استفاده می شود.
6- برخی از گریسها مشکل روانکاری در مجاورت با آب را حل کرده اند.
7- تعدادی از گریسها اصطکاک کمتری را در زمان شروع دستگاه ایجاد می کنند.
8- گریس مانند یک لایه نرم بین قطعات قرار گرفته و باعث کاهش صدا و ارتعاش و کارکرد روان در برخی دستگاهها مانند چرخ دنده های بزرگ می شود.
9- گریس در دستگاههایی که در فشار زیاد، دمای بالا، شرایط سخت عملیات، سرعت پایین و شوکهای مداوم کار می کنند و یاتاقان هایی که گردش محوری آنها به طور مرتب معکوس می شود بهتر عمل می کند.
10- در جایی که ماشین آلات به شدت خوردگی و سایش داشته باشند، گریس در بیشتر موارد کاربرد بهتری دارد.
11- بیشتر گریسها در دماهای متغیر کاربرد وسیعی دارند ولی بیشتر روغنها دارای دمای کارکرد معینی هستند.
12- در طراحی بوشها و یاتاقانهای ماشین آلات، گریس نسبت به روغن نقش موثرتری داشته و عناصر تشکیل دهنده آن را ساده می کند.
به طور کلی استفاده از روغن برای این منظور هزینه بالایی را به خود اختصاص می دهد. مقایسه کاربرد گریس با روغن
1- گریسها دستگاهها را در زمان کارکرد خنک نمی کنند. 2- روغنها به سهولت در مجاری دستگاهها نفوذ پیدا می کنند ولی این مسئله برای گریسها یک نقطه ضعف است.
3- روغنها از نظر نگهداری در انبارها مزایای بهتری دارند. طبقه بندی گریس (گرید) گریس از نظر طبقه بندی به9 گروه (گرید) تقسیم بندی شده است.
این تقسیم بندی بر اساس درجه نفوذ پذیری نسبی از قوام گریس است. اعداد جدول شامل میزان نفوذ یک مخروط استاندارد به سطح گریس(با واحد دهم میلیمتر) در دمای25 درجه سانتیگراد است.

 

خرید انواع گریس از تامین روانکار آبانگان

همانطور که میدانید شرکت تامین روانکار آبانگان از جمله شرکت های تامین کننده انواع روغن و گریس صنعتی در ایران است که شما میتوانید محصولات مطرح ترین برندهای موجود در دنیا را از طریق این فروشگاه تهیه کنید. برای مشاهده انواع گریس های صنعتی موجود در فروشگاه روی دسته بندی مورد نظر کلیک کنید.

Molykote
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *